Tuesday, June 23, 2009

aku dan 19...


salam...

19 merupakan nombor yang banyak memberi banyak erti dalam hidup aku. gabungan nombor awal "1" dgn nombor akhir "9" dlm kiraan nombor sa.terdapat pelbagai kejadian atau peristiwa yg berlaku jatuh pada hari ke-19.

bermula dgn kelahiran aku di alam dunia nih pada 19 nov 1984. kalo x silap aku, jatuh pada hari isnin. dilahirkan di kampung Gaal, Pasir Puteh, Kelantan. mmg ramai kawan aku kt kampung nih. yela, sekolah rendah xjauh dr rumah aku. dalam 5km rasanya. gi skolah naik basikal ng kawan2. tp xlama aku dok kt sana. darjah 6 selepas UPSR aku pindah ke Kampung Beris Pak Abu, Jerteh, Terengganu. form 1 aku masuk sekolah asrama. masa form 4 pun aku masuk sekolah asrama lg. so, aku xramai la kawan kt kampung skrg nih. sbb start f1 sampai skrg aku jarang dok kt kampung lama2.

erm...masa aku darjah 4, tahun 1994. adik aku 'pergi' meninggalkan kami sekeluarga. masa tuh baru aku tahu betapa sedihnya kehilangan orang tersayang. sekali lagi nombor 19 bermain dalam kejadian ini. adik aku, Arief ditimpa kemalangan pada 19 Oct. Al-Fatihah....

namun ada juga peristiwa yang mengembirakan aku jatuh pada hari ke-19. first "date" aku dengan suriani berlaku pada 19 jan 2003. dan sekarang kami telah sah bergelar sebagai suami isteri pada raya ke-3 tahun lepas. sekarang isteriku pun tengah mengandungkan anak pertama kami. kandungan sudah berusia 10minggu. Insya Allah, dijangka lahir pada 10/01/10. aku berharap semuanya akan berjalan dengan lancar seperti yang di izinkan oleh Ilahi. aminn...

selain dari itu...ayah aku pun lahir pada hari ke-19. 19 dec 1947...seorang ayah yang sangat tegas. I Love U Dad...

erm...sekiranya berlaku seperti yang dijangkakan iaitu anak sulung aku lahir pada 10/01/10...aku rasa terdapat "sign" yang bermakna disitu... sekiranya tarikh itu ditukar kepada Log2 100110 = 38... 38 = 19 + 19... 19 lak nombor yang sangat bererti bagiku..so anak yang bakal dilahirkan ini bermakna satu anugerah yang berganda ertinya kepadaku.....Insya Allah

2 comments: